فارگو چه‌کار می‌کند؟

بگذارید این سؤال را طورِ دیگر پاسخ دهیم. به‌طور مثال، شخصی ممکن است از ناملایمتی‌های روزگار به ستوه آمده، از شغل خود راضی نیست و در روابطِ بین‌فردی‌اش دچار خلل شده است. او نمی‌داند چه کند و آگاهی ندارد چه‌طور نیز می‌تواند در صددِ رفعِ مشکلش بر بیاید. فرض می‌گیریم او به طریقی با فارگو آشنا شده و این اپلیکیشن را روی موبایل خود دارد. کافی است او وارد اَپ بشود و در کسری از ثانیه با سوپروایزِر فارگو وارد گفت‌‌و‌گو می‌شود. سوپروایزر، پس از چند سؤال ساده و دریافت و ادراکِ مسئله‌ی اصلی به مراجع فهرستی از روان‌شناسان فارگو را ارائه می‌دهد که در زمینه‌ی مورد‌نظر تخصص داشته و فعالیت می‌کنند. کاربر(مراجع)، می‌تواند از روی فهرستِ روبه‌روی‌اش و توضیحات مربوطه درباره‌ی هر روان‌شناس، مشاورِ مطلوبش را انتخاب کند. به‌همین‌سادگی. شاید این فرایند کم‌تر از پنج‌دقیقه صورت بگیرد. پس از آن، به‌احتمالِ فراوان در همان‌روز جلسه‌ای برای او با روان‌شناس ترتیب داده می‌شود. و او از آن‌شب به‌بعد می‌تواند بگوید “با روان‌شناسم حرف زدم”

لابه‌لایِ مثال این‌که “فارگو چه‌کار می‌کند” یک مسئله‌ی مهم نهفته است. فارگو در تلاش است و تأکید دارد تا جای ممکن برای حوزه‌های مختلف، جمیعی از روان‌شناس‌ها را داشته باشد. یعنی ما در فارگو، روان‌شناسی داریم که فقط در حوزه‌ی اضطراب مشاوره می‌دهد، دیگری در افسردگی و آن یکی زوجین و روابط عاطفی. شما پس از هر جلسه‌ی مشاوره‌تان نسبت به‌آن روند بازخورد می‌دهید تا دیگران نیز بدانند بهتر است با چه‌کسی جلسه داشته باشند؟

یکی دیگر از ویژگی‌ها و امکان‌های فارگو، سامانه‌ی «وبینار[۱]» است. وبینار نیز قرار است برخی نیازها و دغدغه‌های دیگر را تسهیل ببخشید. در واقع وبینار بسترِ ارائه‌ی یک سخنرانی، کارگاه و یا سمینار مبتنی بر وب است. یعنی ممکن است در یک‌زمانِ واحد، در چند محدوده‌ی جغرافیاییِ گوناگون تعداد افراد بالایی بتوانند در یک سمینار به‌طور آن‌لاین شرکت کنند. وبینارها به‌دو دسته مهم تقسیم می‌شوند.

کارگاه‌ها:

امروزه، تبِ شرکت در کارگاه‌ها داغ و فراوان است. گاه ممکن است دل‌مان بخواهد در دوره‌ی شخص مورد‌نظر و خاصی شرکت کنیم. اما فاصله‌ی مکانی بسیار زیاد و شاید قیمت گزافِ آن‌ها موجب نشود بتوانیم در آن دوره‌ها حضور داشته باشیم. برای همین این امکان به‌صورت آن‌لاین با هزینه‌هایی به مراتب به‌صرفه‌تر محقق خواهد شد.

گروه‌درمانی:

اگر بتوان مشاوره‌های فردیِ اثربخش و کارایی به‌وجود آورد، پس احتمالاً می‌شود به گروه‌درمانی‌های آن‌لاین و سودمند نیز فکر کرد. گروه‌درمانی‌ها، سالیان سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند حال در فارگو می‌توان آن‌ها را به‌صورت آن‌لاین نیز تجربه کرد.

به‌طور ساده، فارگو، اپلیکیشن مشاوره فردی و گروهی بوده که ویژگیِ اصلی آن تأکید بر روند روان‌درمانیِ اثربخش و کارا است.

دیدگاهتان را بنویسید