سلسله رویدادهای کافه صادرات ۱۷ آذر

بر هیچ فعال اقتصادی پوشیده نیست که رمز و راز موفقیت تعاملات تجاری خارجی، درگستره اطلاعات به روز و دانش کافی از کسب و کار و تجارت نهفته است.

اطلاعاتی که چرخ های تولید را به چرخش در آورده و حرکت قطار کسب و کار را تسریع خواهد نمود.مه کالا بر این امر واقف است و در صدد است تا فعالان اقتصادی بتوانند به اطلاعات روز دنیا دسترسی داشته و در برقراری روابط تجاری خود با دیگر کشورها از دانش و امکانات کافی برخوردار باشند. در جریان یک معامله خارجی، تعداد زیادی از افراد و سازمان ها دخیل هستند به این گستره اقدامات “زنجیره عرضه تجارت بین الملل” گفته می شود.

به طور کلی افراد و اقدامات را در زنجیره عرضه تجارت بین المللی می توان به سه دسته اصلی تقسیم نمود:

الف) خریدار و فروشنده (طرفین معامله)

ب) واسطه های انجام معامله (بانک، بیمه، متصدیان حمل و نقل، انباردار و …)

ج) مقامات (وضع کنندگان مقررات و مقامات کنترل کننده از قبیل گمرک، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، بازرگانی، اتاق بازرگانی و …)

بدیهی است کسانی که در این زنجیره فعالیت دارند باید اطلاعات کلی و مجمل از کل زنجیره و دانش تخصصی در هر کدام از رشته فعالیت مرتبط (بانک، بیمه، گمرک، اینکوترمز، حمل و نقل و …) دارا باشند.

علاوه بر طیف وسیع فعالان در این زنجیره، افراد دیگری نیز این فعالیت را به نظاره نشسته یا بطور غیرمستقیم با آن در ارتباط می باشند، از قبیل آمارگران، محققین، تجزیه و تحلیل کنندگان تجارت، تدوین کنندگان بودجه، بانک مرکزی (برای تهیه سیستم حساب های ملی) حق العمل کاران، دانشجویان رشته امور گمرکی و بازرگانی، کارشناسان دادگستری و … که باید وقوفی شایسته بر این علم حاصل نمایند.

با علم به مطالب فوق این پلتفرم با هدف افزایش دانستنی ها و آگاهی های تجار و فعالان اقتصادی در صنایع کوچک و متوسط اقدام به راه اندازی سامانه جامع صادرات کالاها و محصولات ایرانی نموده تا صاحبان کسب و کار در کشور بتوانند با بهره برداری از این پلتفرم به اهداف عالی خود در تعاملات خارجی و اقتصادی بین الملل دست یابند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن ۰۹۱۲۱۸۷۸۵۰۷ و یا ۰۲۱۹۱۰۲۲۶۷۱ ارتباط برقرار فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید